کلیدهای میانبر

اگر دوست دارید تا مانند کاربران حرفه ای در فیلم های هالیوودی با زدن کلیدهای گوناگون کارهای دلخواه خود را انجام دهید کافی است تا فهرست ذیل را به خاطر بسپارید. (منظور از Win کلید ویندوز برروی صفحه کلید است که لوگوی پنجره برروی آن وجود دارد!)

Win + Tab: باز کردن Switch List سمت چپ

Win + C: باز کردن Charms Bar سمت راست

Win + I: رجوع به صفحه مهمترین تنظیمات

Win + T: بازگشت به حالت رومیزی و حرکت بین پنجره های باز

Win + Shift + .: داک کردن برنامه ها به سمت چپ و راست

Win + M: مینیمایز کردن همه برنامه ها و نمایش میزکار

Win + Q: باز کردن بخش جست و جوی عمومی در ویندوز

//////////////////////////////////////////////////////////////////


پنل تنظیمات بهترین دوست شما



اگر مایلید تا تنظیمات صفحه قفل شده ویندوز، تصویر زمینه، رنگ های رابط مترو، نحوه نمایش پیغام ها، جستجوی داخلی، نام ابزارهای جانبی متصل به سیستم، تنظیمات همگام سازی و سایر تنظیمات مهم ویندوز را تغییر دهید کافی است تا به Charms Bar رفته و از آنجا گزینه More PC Setting را بیابید، حال قادر خواهید بود تا کلیه تنظیمات دلخواه خود را اعمال نمایید. درواقع این یکی از ویژگی های ویندوز 8 است که به کاربر اجازه می دهد همه تنظیمات سیستم عامل را تغییر دهد. چه تنظیمات محتوایی و کنترل پنل و چه تنظیمات مربوط به رابط کاربری مترو.

///////////////////////////////////////////////////////////////////

رمز عبور تصویری



یکی از قابلیت های جذاب در ویندوز 8 قابلیت استفاده از رمز عبور تصویری است! یعنی به جای اینکه با استفاده از صفحه کلید عبارتی را به عنوان رمز خود داشته باشید؛ می توانید در عوض با کشیدن خطوطی خاص بر روی تصویر دلخواه٬ امکان دسترسی های غیر مجاز را به صفر کلوین برسانید!

برای این منظور به Charms Bar ویندوز 8 رفته و بر روی لینک More PC Settings کلیک کنید، حالا به قسمت Users رفته و سپس گزینه مربوط به ساخت کلمه عبور تصویری (create a picture password) را برگزینید. سپس یک عکس را به دلخواه خود بارگذاری کرده و بر روی قسمت هایی که فکر می کنید مناسب است خط بکشید. مراقب باشید این خطوط رمز شماست، پس چیزی رسم کنید که همیشه بتوانید آن را به خاطر بیاورید.